Automatsko slanje e-mail i SMS podsjetnika pacijentima

MEDEX.EMIS od sada može da šalje e-mail i SMS podsjetnike pacijentima (engl. reminders) sa informacijama o njihovom nadolazećem terminu pregleda kod doktora. Pri tome, procedura slanja podsjetnika pacijentima se u potpunosti izvršava automatski.

reminder.jpg

Kroz informacioni sistem MEDEX.EMIS se veoma brzo i lako zakazuju novi termini pregleda kod doktora. Naš napredni modul multi-resource scheduler (grafički planer) omogućuje kreiranje termina na interaktivan i intuitivan način te predstavlja izuzetno unapređenje klasičnog načina rada u poliklinikama. Također, sistem omogućuje rezervaciju termina i od strane samih pacijenata, uz kontrolu slobodnih termina bilo kojeg doktora poliklinike. Sistem ne dozvoljava dupliciranje termina i vodi računa o dostupnosti doktora u svakom trenutku.

Međutim, pacijenti time nemaju povratnu informaciju o procesiranim detaljima tih zapisa i može se desiti (a i dešava se!) da se ne pojave u poliklinici u predviđenom danu i vremenu. Stoga je slanje podsjetnika pacijentima o zakazanim terminima putem email ili SMS poruka veoma dobro došla opcija.

Slanje podsjetnika za pregled kod ljekara ne pomaže samo pacijentima – pomaže i poliklinikama. Zapravo, naučna istraživanja potvrđuju da je slanje podsjetnika odličan način da se smanji stopa nedolaska, čime se ne samo direktno pomaže pacijentima i unapređuje komunikacija sa njima nego se unapređuje i rad samih doktora i optimizira njihov rad.

Slanje email i SMS poruka za zakazane termine

Kao što istraživanja potvrđuju, tekstualni podsjetnici poslani u formi SMS poruka imaju stopu otvaranja od 98% i stopu odgovora od 45%. Mada su te stope za slučaj email poruka dosta umanjene, njihova upotreba postaje svakim danom sve veća. To ih čini idealnim kanalom za komunikaciju s pacijentima, budući da ustanove za pružanje medicinskih usluga žele biti sigurne da pacijenti dolaze na preglede koji su im potrebni ali i da im raspored doktora bude što popunjeniji, tj. bez praznina. U stvari, statistika je pokazala da se stopa nedolaska pacijenta na zakazane preglede može kretati u rasponu od 5,4% do 50,2% u bolničkim ambulantama, što očigledno predstavlja ozbiljan problem kojeg treba rješavati.

To potvrđuju i naučna istraživanja kroz koje je je pokazana važnost slanja poruka za podsjetnike na pregled. Navodimo neke od njih:

  • Studija objavljena u časopisu Journal of Taibah University Medical Sciences otkrila je da je stopa nedolaženja na klinikama opće medicine i neurologije bila "značajno niža" u odnosu na kontrolne grupe pacijenta koje nisu primale podsjetnike za termin.
  • Studija objavljena u International Journal of Medical Informatics pokazala je da su stope broja odsustva u ambulantnihm klinikama bile čak 14% manje za grupe koje su dobile podsjetnik za termin.
  • Pregled literature u časopisu Journal of Telemedicine and Telecare otkrio je da je stopa nedolaska na zakazani pregled poboljšana za 39% kada su poruke poslane ručno, i 29% kada su poruke poslane pomoću automatizacije.

Slanje SMS poruka putem mobitela je odličan način da se smanje stope nepojavljivanja pacijenta u zakazano vrijeme, s obzirom na masovnu upotrebu mobitela, jednostavnost korištenja SMS i email poruka i visoku stopu njihovog otvaranja. Upotreba podsjetnika putem email poruka je također veoma korisna i dobiva sve više na značaju. Ali osim što se koristi za podsjetnike na pregled kod liječnika, SMS i email podsjetnici se mogu koristiti i za unapređenje pridržavanje uputstva o vremenu i načinu uzimanja propisanih lijekova.

Slanje poruka za pridržavanje termina uzimanja lijekova

Redovno uzimanje propisanih lijekova važan je dio većine zdravstvenih terapija. Međutim, istraživanja su pokazala da je pridržavanje termina uzimanja lijekova često neusklađeno, naročito za pacijente sa kroničnim bolestima - što pogađa 50% do 60% pacijenata. Ovo loše pridržavanje košta pacijente nepotrebnih izdataka za dodatne posjete liječniku i uzrokuje povećanje ukupnih  troškova zdravstvene zaštite, koje je samo u SAD-u uvećano za više od 100 milijardi dolara svake godine.

Visoka stopa otvaranja SMS poruka i stopa odgovora na njih, kao i njihova niska cijena, čine ih odličnim alatom za pridržavanje termina uzimanja lijekova. Jedna studija je pokazala da 93% učesnika u studijama naučnih istraživanja čita poruke koje ih podsjećaju da uzmu lijek. Osim toga, studije su zapravo dokumentirale i potvrdile sve prednosti SMS i email poruka i kako one zapravo poboljšavaju režim pridržavanje uzimanja propisanih lijekova. U nastavku pogledajte nekoliko sažetaka:

  • Studija objavljena u Journal of the American Medical Association, Internal Medicine pokazala je da slanje poruka udvostručuje izglede za pridržavanje lijekova kod pacijenata s kroničnim bolestima. Studija je provedena u 16 kliničkih ispitivanja – pet od 16 ispitivanja koristilo je personalizaciju, osam studija koristilo je dvosmjernu komunikaciju, a osam ih je slalo dnevne tekstualne poruke.
  • Druga studija objavljena u Journal of the American Medical Association, Internal Medicine testirala je kako tekstualne poruke utječu na prestanak pušenja između sudionika u dobi od oko 21 do 30 godina. Učesnici interventne grupe primili su 157 poruka tokom 12 sedmica, dok je kontrolna grupa primila samo jedan tekst svake dvije sedmice. Preko 25% učesnika interventne grupe uzdržalo se od pušenja osam nedelja kasnije, dok je samo 14,6% u kontrolnoj grupi to učinilo.
  • Studija objavljena u Journal of American Medical Informatics Association otkrila je da su tekstualni podsjetnici, uređaji za elektroničke podsjetnike i obavijesti o pejdžeru za pacijente s različitim zdravstvenim stanjima pomogli da se poboljša njihovo pridržavanje lijekova. Podsjetnici poslani putem tekstualnih poruka bili su "posebno efikasni", prema istraživačima.
  • Druga studija objavljena u Journal of the American Medical Association, Internal Medicine testirala je kako tekstualne poruke utječu na prestanak pušenja između sudionika u dobi od oko 21 do 30 godina. Učesnici interventne grupe primili su 157 poruka tokom 12 sedmica, dok je kontrolna grupa primila samo jedan tekst svake dvije sedmice. Preko 25% učesnika interventne grupe uzdržalo se od pušenja osam nedelja kasnije, dok je samo 14,6% u kontrolnoj grupi to učinilo.
  • Studija objavljena u Journal of American Medical Informatics Association otkrila je da su tekstualni podsjetnici, uređaji za elektroničke podsjetnike i obavijesti o pejdžeru za pacijente s različitim zdravstvenim stanjima pomogli da se poboljša njihovo pridržavanje lijekova. Podsjetnici poslani putem tekstualnih poruka bili su "posebno efikasni", prema istraživačima.

Zaključak

Korištenje SMS i email tekstualnih poruka za dolazeće preglede kao i za pridržavanje propisanih doza lijekova uveliko pomaže pacijentima ali i doktorima, odnosno poliklinikama.

Informacioni sistem MEDEX.EMIS omogućuje automatsko slanje SMS i email poruka pacijentima o terminima njihovih pregleda zakazanih u poliklinici. Poliklinike imaju mogućnost upravljanja samim sistemom putem postavljanja specijalnih parametara koje definišu vrijeme kada će se podsjetnici slati pacijentima. To može npr. biti dva ili više sati prije zakazanog termina, ili dan ili više za termine zakazane unaprijed za duži period.

Postanite MEDEX partner

Medex-ov modul "SMS/email podsjetnici" u značajnoj mjeri podiže nivo usluga poliklinika koje one pružaju i unapređuje njihov rad u pružanju zdravstvenih usluga. Istovremeno, pacijenti dobivaju hvale vrijedan sistem koji ih putem njihovih omiljenih mobitela automatski obavještava kad god trebaju posjetiti doktora i/ili uzeti svoju terapiju.

MEDEX1.jpg 

Komentari

Budi prvi da objaviš svoj komentar!

Objavi komentar